Vasúttervezés
Helyszín:
Megbízó:MÁV Rt. Kelet-magyarországi Üzletigazgatóság, Debrecen
Év:1994
Árbevétel:
Tervezett vágányhossz: 1.682 vm
Tervezett kitérők száma: 14 csoport
Tervezett peronfelület: 7.500 m2
Aluljáró hossza: 36 m
- Talajmechanika
- Geodézia
- Tanulmánytervek
- Beruházási program
- Egyesített terv
Nyíregyháza állomáson a szintbeni megközelítésű, sínkoronaszinti peronokon bonyolódott le az utasforgalom oly módon, hogy közben a szomszédos vágányokon tolatás, takarítás vagy egyéb üzemi művelet zajlott. A rendkívül nagy utasforgalom (40.000 utas/nap, illetve csúcsidőben 6.000 utas/óra) balesetmentes, megfelelő szolgáltatási színvonalú levezetését csak utasaluljáróval megközelíthető emelt peronokkal lehet biztosítani.
A tervezett peronok és az azokat kiszolgáló vágányok a felvételi épület és a jelenlegi I. számú vágány közötti szabad területet veszik igénybe. A vágányok vonalvezetését úgy kellett meghatározni, hogy a szükséges használható hosszak mellet a meglevő magasépítmények (áruház, raktárak, stb.) is megőrizhetők legyenek. A tervezett új állomáskialakítás öt peronvágány kiszolgálását biztosító egy főperont és két szigetperont tartalmaz, amelyeket 6,0 m széles gyalogos aluljárón át lehet megközelíteni. A vágányhálózat mellett az utasaluljáró, a térvilágítás és a vízépítés szakági terveit is el kellett készíteni.