Vasúttervezés
Helyszín:
Megbízó:Líbiai Közlekedési Minisztérium
Év:1986
Árbevétel:
Vágány hossza (állomási vágányokkal): 856 km
Állomások és megállók: 30 db
Hidak (jelentősebb): 20 db
Épületek: 64 db
- Talajmechanika
- Geodézia
- Paraméter tanulmány
- Tanulmányterv
A mintegy 730 km hosszú vonalszakasz részét képezi az észak-afrikai országok kapcsolatát biztosító vasútvonalnak. Nyugatról a Tripoli-Abuqrin, míg keletről a Benghazi-Amsaad már megtervezett vonalszakaszokhoz csatlakozik. A Földközi-tenger partvonalát többé-kevésbé követő, nagyrészt síkvidéki jellegű vasútvonal tervezésének főbb kiinduló adatai: tervezési sebesség: 160 km/h, tengelynyomás: 22 Mp, nyomtáv: 1.435 mm (normál).
A három ütemben kiépítésre javasolt vonalon – Abuqrin-Sirt, Sirt-Al Bryqah, Al Brayqah-Benghazi – 30 állomás, illetve megállóhely létesítését indokolták a forgalmi vizsgálatok.
A javasolt állomások körül 25 típusállomás – kis, közepes és nagy kategóriában –, míg a fennmaradó öt elágazó, illetve nagy teherforgalmú állomás egyedi tervezésű. A megbízóval történt megállapodás alapján, a vasúti pálya vonalvezetése, al- és felépítménye az UIC ajánlásokban foglaltak figyelembevételével lett meghatározva. A leszállított tervek, a pályaterveken felül még a vízépítési, magasépítési, elektromos energiaellátási, felsővezetéki, biztosító berendezési, és a távközlési szakág terveit is tartalmazzák.