Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A SZOLNOKI KONTÉNERPÁLYAUDVAR

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Magyar Államvasutak Rt. Debreceni Üzletigazgatóság

Év:1988

Árbevétel:

Letöltés:A SZOLNOKI KONTÉNERPÁLYAUDVAR

Technikai adatok:

Tervezett vágányhossz: 2.800 vm

Tervezett kitérők száma: 13 csoport

Tervezett burkolatfelület: 5.000 m2

Tárolható konténerek száma: 156 nagy konténer

Szolgáltatások:

- Talajmechanika

- Geodézia

- Kiviteli tervek

- Művezetés

A SZOLNOKI KONTÉNERPÁLYAUDVAR

Szolnok vasúti csomópont rekonstrukciója keretében az ún. kereskedelmi létesítmények korszerűsítésére is sor került, melynek szerve részét képezte az évi 18.000 db ki (5 tonnás) és 2.800 db nagy (20-40 tonnás) konténer kezelését biztosító konténerpályaudvar. A személy- és rendezőpályaudvar közé telepített létesítmény vasúti kiszolgálását a két oldalról bekötött három konténerkezelő rakodóvágány, míg közúti kiszolgálását a 4. sz. főútból kiágazó bekötőút biztosítja.

Az első ütemben a kis konténerek rakodása önemelős gépkocsikkal és villás targoncával, a nagy konténerek mozgatása (20-40 lábas) Belotti B75 rakodógéppel történik. A második ütemben – amikor azt már a növekvő forgalom megköveteli –helyezik üzembe a nagy konténerek mozgatására (vasúti kocsira, gépkocsira való rakodás) szolgáló 40/12,5 tonnás konténeremelő bakdarut. Ennek üzembelépése után B75 rakodógép csak kiegészítő műveletet fog végezni, de jelentős keréknyomása az általa igénybevett területek burkolatának a legkorszerűbb elvek szerinti méretezését igényelte. A vasút-, az út- és térburkolati tervek mellett a térvilágítás és a víztelenítés megoldása is a feladat tárgyát képezte.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print