Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A SZOLNOKI KONTÉNERPÁLYAUDVAR

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Magyar Államvasutak Rt. Debreceni Üzletigazgatóság

Év:1988

Árbevétel:

Letöltés:A SZOLNOKI KONTÉNERPÁLYAUDVAR

Technikai adatok:

Tervezett vágányhossz: 2.800 vm

Tervezett kitérők száma: 13 csoport

Tervezett burkolatfelület: 5.000 m2

Tárolható konténerek száma: 156 nagy konténer

Szolgáltatások:

- Talajmechanika

- Geodézia

- Kiviteli tervek

- Művezetés

A SZOLNOKI KONTÉNERPÁLYAUDVAR

Szolnok vasúti csomópont rekonstrukciója keretében az ún. kereskedelmi létesítmények korszerűsítésére is sor került, melynek szerve részét képezte az évi 18.000 db ki (5 tonnás) és 2.800 db nagy (20-40 tonnás) konténer kezelését biztosító konténerpályaudvar. A személy- és rendezőpályaudvar közé telepített létesítmény vasúti kiszolgálását a két oldalról bekötött három konténerkezelő rakodóvágány, míg közúti kiszolgálását a 4. sz. főútból kiágazó bekötőút biztosítja.

Az első ütemben a kis konténerek rakodása önemelős gépkocsikkal és villás targoncával, a nagy konténerek mozgatása (20-40 lábas) Belotti B75 rakodógéppel történik. A második ütemben – amikor azt már a növekvő forgalom megköveteli –helyezik üzembe a nagy konténerek mozgatására (vasúti kocsira, gépkocsira való rakodás) szolgáló 40/12,5 tonnás konténeremelő bakdarut. Ennek üzembelépése után B75 rakodógép csak kiegészítő műveletet fog végezni, de jelentős keréknyomása az általa igénybevett területek burkolatának a legkorszerűbb elvek szerinti méretezését igényelte. A vasút-, az út- és térburkolati tervek mellett a térvilágítás és a víztelenítés megoldása is a feladat tárgyát képezte.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print