Geodézia és ingatlanrendezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

AZ M0 AUTÓÚT HÁROSI DUNA HÍDJÁNAK GEODÉZIAI MUNKÁI

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Autópálya Igazgatóság

Év:1998

Árbevétel:

Letöltés:AZ M0 AUTÓÚT HÁROSI DUNA HÍDJÁNAK GEODÉZIAI MUNKÁI

Technikai adatok:

A Duna-híd teljes hossza: 770,42 m

Pillérek száma: 8 db

ebből mederpillér: 3 db

A híd teljes szélessége: 22,05 m

Szolgáltatások:

- Geodéziai felvétel

- Alappont-hálózat létesítése

- Kitűzési munkák

- Hídszerkezetek szerelésének geodéziai mérései

- Ellenőrzések

AZ M0 AUTÓÚT HÁROSI DUNA HÍDJÁNAK GEODÉZIAI MUNKÁI

Az ártéri szakaszokat is beleértve az összesen 9 támaszközű Duna-híd építésének szinte minden mozzanata geodéziai irányítást igényelt, az első felmérésektől kezdve az elkészült híd maradandó alakváltozásainak kimutatásáig.

A telepített alappont-hálózat pontossága (koordináta középhibáinak értéke 0,29-0,48 cm) megfelelő körülményeket teremtett a gyakran különleges technológiát igénylő geodéziai irányító feladatok ellátásához. Ezek során – többek között – a cölöphelyek kitűzése, a mederhíd-pillérek alapozásánál alkalmazott vasbeton szekrények süllyesztés közbeni irányítása, a víz alatti betonozást követően a pillérek tengelyeinek kitűzése, a pillérfalak geometriájának ellenőrzése, a sarufészkek kitűzése, továbbá a segédjármok acélszerkezeteinek beállításához, illetve az acélszerkezetek szereléséhez szükséges geodéziai munka szerepelt.

A komplex irányítási feladat kiterjedt az előregyártó telepen készült pillérszekrények geodéziai meghatározására és a beemelés előtt az alsó szekrényekre erősített kitűzőcsövek pontos beállítására is.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print