Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

ORSZÁGOS HÁLÓZATFEJLESZTÉSI TERVEK

Vissza

Helyszín:

Megbízó:OKFT:Közlekedés Minisztérium Közúti Igazgatóságok Információs Szolgálata GYF: KHVM Autópálya Igazgatóság OFHTF: KHVM Közúti Főosztály A Magyar Gyorsforgalmi Úthálózat Távlati Fejlesztési Terve (GYF) Az Országos Főúthálózat Távlati Fejlesztési Terve(OFHT)

Év:1984 -2015

Árbevétel:

Letöltés:ORSZÁGOS HÁLÓZATFEJLESZTÉSI TERVEK

Technikai adatok:

Országos Közúthálózat Fejlesztési Terv (OKFT)

A Magyar Gyorsforgalmi Úthálózat Távlati Fejlesztési Terve (GYF)

Az Országos Főúthálózat Távlati Fejlesztési Terve (OFHTF)

Szolgáltatások:

Lásd az OKFT, GYF, OFHTF-nál

ORSZÁGOS HÁLÓZATFEJLESZTÉSI TERVEK

Az UVATERV Rt. a kezdetektől foglalkozott forgalomtervezéssel. Az 1960-as évektől használt különféle számítógépes részben saját fejlesztésű rendszereket, ami magába foglalja:

- hálózat modellezést,

- forgalom keltés modellezést,

- forgalom megosztás modellezést,

- forgalom ráterhelést.

1992-től a kanadai INRO cég által kifejlesztett, az egész világon különböző körülmények között alkalmazott EMME/2 programcsomag segítségével készítjük a közúthálózat modellezést, a forgalom ráterheléseket.

A modellezéshez, előrebecsléshez rendelkezésünkre állnak az országos adatbázisok:

- Az Országos Közúti Adatbank (OKA) felhasználásával készítettük, módosítjuk a hálózati modelljeinket.

- A forgalmi és társadalmi, gazdasági előrebecslések, valamint a jelenlegi állapot modellezéséhez, folyamatosan évente megvásároljuk a KSH-tól a települések adatait (TSTAR).

Tanulságos egymás alatt látni az utóbbi időben készített három országos közúthálózat fejlesztési tervet. Mivel, mint minden fejlesztési javaslat az előző tervek figyelembe vételével készült megfigyelhető a folyamatosság, ugyanakkor Magyarország kapcsolatrendszerének változása miatt látszanak a súlypont eltolódások. 1985-ben az OKFT-ben nagy távra (2010-2030) átlagosan 300 szgk/1000 lakos motorizációs szintet feltételeztek, a GYF-ben és az OFHTF-ben már 430 szgk/1000 lakos alapján számolták a hálózatfejlesztési igényeket.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print