Közlekedési hálózattervezés
Helyszín:
Megbízó:OKFT:Közlekedés Minisztérium Közúti Igazgatóságok Információs Szolgálata GYF: KHVM Autópálya Igazgatóság OFHTF: KHVM Közúti Főosztály A Magyar Gyorsforgalmi Úthálózat Távlati Fejlesztési Terve (GYF) Az Országos Főúthálózat Távlati Fejlesztési Terve(OFHT)
Év:1984 -2015
Árbevétel:
Országos Közúthálózat Fejlesztési Terv (OKFT)
A Magyar Gyorsforgalmi Úthálózat Távlati Fejlesztési Terve (GYF)
Az Országos Főúthálózat Távlati Fejlesztési Terve (OFHTF)
Lásd az OKFT, GYF, OFHTF-nál
Az UVATERV Rt. a kezdetektől foglalkozott forgalomtervezéssel. Az 1960-as évektől használt különféle számítógépes részben saját fejlesztésű rendszereket, ami magába foglalja:
- hálózat modellezést,
- forgalom keltés modellezést,
- forgalom megosztás modellezést,
- forgalom ráterhelést.
1992-től a kanadai INRO cég által kifejlesztett, az egész világon különböző körülmények között alkalmazott EMME/2 programcsomag segítségével készítjük a közúthálózat modellezést, a forgalom ráterheléseket.
A modellezéshez, előrebecsléshez rendelkezésünkre állnak az országos adatbázisok:
- Az Országos Közúti Adatbank (OKA) felhasználásával készítettük, módosítjuk a hálózati modelljeinket.
- A forgalmi és társadalmi, gazdasági előrebecslések, valamint a jelenlegi állapot modellezéséhez, folyamatosan évente megvásároljuk a KSH-tól a települések adatait (TSTAR).
Tanulságos egymás alatt látni az utóbbi időben készített három országos közúthálózat fejlesztési tervet. Mivel, mint minden fejlesztési javaslat az előző tervek figyelembe vételével készült megfigyelhető a folyamatosság, ugyanakkor Magyarország kapcsolatrendszerének változása miatt látszanak a súlypont eltolódások. 1985-ben az OKFT-ben nagy távra (2010-2030) átlagosan 300 szgk/1000 lakos motorizációs szintet feltételeztek, a GYF-ben és az OFHTF-ben már 430 szgk/1000 lakos alapján számolták a hálózatfejlesztési igényeket.