Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI TERV (OKFT)

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Közlekedés Minisztérium Közúti Igazgatóságok Információs Szolgálata

Év:1985

Árbevétel:

Letöltés:ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI TERV (OKFT)

Technikai adatok:

Az országos közúthálózat-fejlesztés céljai és alapelvei

A közúti forgalom várható alakulása

Törzsúthálózat a nagy távban

Törzsúthálózat a hosszú távban

A törzsúthálózat hosszú távú terve

Szolgáltatások:

- Keretterv; Összefoglaló

- Térképek

- A törzsúthálózat szükséges és megvalósítható terve

- Tervezés ismertetése

- Egyeztetések és tárgyalások az érdekelt intézményekkel

ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI TERV (OKFT)

Kivonatosan az OKFT-ben megfogalmazott célok, alapelvek:

Az országos közúthálózat-fejlesztés fő célja a forgalmi szükségletek lehető legjobb kielégítése, az erőforrások hatékony felhasználásával, az embert és a környezetet károsító hatások csökkentésével, a terület és gazdaságfejlesztési célok megvalósulását segítve. Az országos törzsúthálózat kialakítási szempontjai:

- Budapest és a kiemelt városok között legalábbI. rendű főút;

- A szomszédos megyék székhelyei között legalább II. rendű főút;

- A megyeszékhelyek és a megye városai között legalább összekötő út legyen;

Az új autópályával vagy új nyomvonalon vezettet I. rendű főúttal tehermentesített út II. rendű főút vagy összekötő út lesz.

 

Célok:

- Az ország sugaras rendszerének átalakítása, az úthálózat főváros centrikusságának feloldása;

- Az országot, illetőleg Budapestet be kell kötni a meglévő és tervezett nemzetközi autópályahálózatba;

- Nemzetközi főutak ("E" utak) magyarországi szakaszai I. és II. rendű főutak;

- A városokat és nagyobb községeket a nagy átmenő forgalmú törzsutakkal lehetőség szerint el kell kerülni;

- Az országos közutak illeszkedését az egyes települések szerkezetéhez a területrendezési tervekben (ART) kell megoldani az országos közúthálózat fejlesztésre vonatkozó elvek figyelembevételével.

 

Környezetvédelmi feladatok és célok:

- A zajhatás, a levegőszennyezés és a balesetek csökkentése;

- A közlekedésüzem gazdaságossága és az életkörülmények javítása;

- A mező és erdőgazdasági területek igénybevételének mérséklése;

- El kell kerülni a védett természeti területeket, a víz és nyersanyag nyerőhelyeket;

A közlekedésüzem javítása, gazdaságosabbá tétele egyben a környezetvédelmen is javít, ugyanakkor a közútfejlesztés elmaradása a környezeti ártalmakat is fokozza.

 

A közúti forgalom várható alakulása:

- Hosszú távra (1995-2000) átlagosan 200 szgk/1000 lakos motorizációs szint (2 millió személygépkocsi és 180 ezer tehergépkocsi)

- Nagy távra (2010-2030) átlagosan 300 szgk/1000 lakos motorizációs szint (3 millió személygépkocsi és 220 ezer tehergépkocsi)

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print