Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI TERV (OKFT)

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Közlekedés Minisztérium Közúti Igazgatóságok Információs Szolgálata

Év:1985

Árbevétel:

Letöltés:ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI TERV (OKFT)

Technikai adatok:

Az országos közúthálózat-fejlesztés céljai és alapelvei

A közúti forgalom várható alakulása

Törzsúthálózat a nagy távban

Törzsúthálózat a hosszú távban

A törzsúthálózat hosszú távú terve

Szolgáltatások:

- Keretterv; Összefoglaló

- Térképek

- A törzsúthálózat szükséges és megvalósítható terve

- Tervezés ismertetése

- Egyeztetések és tárgyalások az érdekelt intézményekkel

ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI TERV (OKFT)

Kivonatosan az OKFT-ben megfogalmazott célok, alapelvek:

Az országos közúthálózat-fejlesztés fő célja a forgalmi szükségletek lehető legjobb kielégítése, az erőforrások hatékony felhasználásával, az embert és a környezetet károsító hatások csökkentésével, a terület és gazdaságfejlesztési célok megvalósulását segítve. Az országos törzsúthálózat kialakítási szempontjai:

- Budapest és a kiemelt városok között legalábbI. rendű főút;

- A szomszédos megyék székhelyei között legalább II. rendű főút;

- A megyeszékhelyek és a megye városai között legalább összekötő út legyen;

Az új autópályával vagy új nyomvonalon vezettet I. rendű főúttal tehermentesített út II. rendű főút vagy összekötő út lesz.

 

Célok:

- Az ország sugaras rendszerének átalakítása, az úthálózat főváros centrikusságának feloldása;

- Az országot, illetőleg Budapestet be kell kötni a meglévő és tervezett nemzetközi autópályahálózatba;

- Nemzetközi főutak ("E" utak) magyarországi szakaszai I. és II. rendű főutak;

- A városokat és nagyobb községeket a nagy átmenő forgalmú törzsutakkal lehetőség szerint el kell kerülni;

- Az országos közutak illeszkedését az egyes települések szerkezetéhez a területrendezési tervekben (ART) kell megoldani az országos közúthálózat fejlesztésre vonatkozó elvek figyelembevételével.

 

Környezetvédelmi feladatok és célok:

- A zajhatás, a levegőszennyezés és a balesetek csökkentése;

- A közlekedésüzem gazdaságossága és az életkörülmények javítása;

- A mező és erdőgazdasági területek igénybevételének mérséklése;

- El kell kerülni a védett természeti területeket, a víz és nyersanyag nyerőhelyeket;

A közlekedésüzem javítása, gazdaságosabbá tétele egyben a környezetvédelmen is javít, ugyanakkor a közútfejlesztés elmaradása a környezeti ártalmakat is fokozza.

 

A közúti forgalom várható alakulása:

- Hosszú távra (1995-2000) átlagosan 200 szgk/1000 lakos motorizációs szint (2 millió személygépkocsi és 180 ezer tehergépkocsi)

- Nagy távra (2010-2030) átlagosan 300 szgk/1000 lakos motorizációs szint (3 millió személygépkocsi és 220 ezer tehergépkocsi)

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print