Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A MAGYAR GYORSFORGALMI ÚTHÁLÓZAT TÁVLATI FEJLESZTÉSI TERVE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:KHVM Autópálya Igazgatóság

Év:1995

Árbevétel:

Letöltés:A MAGYAR GYORSFORGALMI ÚTHÁLÓZAT TÁVLATI FEJLESZTÉSI TERVE

Technikai adatok:

A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztési céljai, elvei:

Elvek a tervezésnél Tervezett fejlesztések:

- A nagytávú fejlesztési koncepció

- A hosszú távú fejlesztési javaslat

- A középtávú fejlesztési javaslat OTRT egyeztetési anyag

Szolgáltatások:

- Összefoglaló

- Fejlesztési terv

- Térképek

- Tervezés ismertetése

- Környezeti elviselhetőségi vizsgálatok

- Egyeztetések

A MAGYAR GYORSFORGALMI ÚTHÁLÓZAT TÁVLATI FEJLESZTÉSI TERVE

A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztési céljai, elvei:

A hálózatfejlesztés általános céljaként megfogalmazható, hogy a fejlesztéssel szűnjenek meg, illetve csökkenjenek a közúti közlekedés kedvezőtlen hatásai és növekedjenek a kedvező hatások.

A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztés céljai:

- Belföldi és nemzetközi hálózati kapcsolatok javítása, a forgalmi igények kiszolgálása;

- Forgalmi körülmények javítása;

- Káros hatások mérséklése mind a természeti, mind az épített környezet szempontjából;

- A közúti közlekedési rendszer hatékonyságának emelése.

Magyar Köztársaság közlekedéspolitikai stratégiájának fő irányai az Országgyűlés 68/1996. (VII.9.) OGY határozata szerint: az Európai Unióba való integrálódás elősegítése,a szomszédos országokkal az együttműködés feltételeinek javítása, az ország kiegyensúlyozottabb térségi fejlődésének elősegítése, az emberi élet és a környezet védelme, a közlekedés hatékony, piackonform működtetése.

Tervezett fejlesztések:

nagytávú fejlesztés 2030. év után (430 szgk/1000 lakos)

hosszútávú fejlesztés 2010. év

középtávú fejlesztés 2000. év

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print