Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

AZ ORSZÁGOS FŐÚTHÁLÓZAT TÁVLATI FEJLESZTÉSI TERVE (OFHTF)

Vissza

Helyszín:

Megbízó:KHVM Közúti Főosztály

Év:2000

Árbevétel:

Letöltés:AZ ORSZÁGOS FŐÚTHÁLÓZAT TÁVLATI FEJLESZTÉSI TERVE (OFHTF)

Technikai adatok:

Koncepció:
- Célok;
- Az országos főúthálózat illeszkedése a közúthálózati hierarchiához;
- Az országos főúthálózat szerkezeti rendszerének korszerűsítése;
- Az országos főúthálózat-fejlesztéssel összefüggő forgalmi igények, feladatok;
- Az országos főúthálózat és a térszerkezet kölcsönhatása;
- Új fejlesztési szempontok az országos főúthálózati koncepcióban;
- EU hálózati kapcsolatok
- Környezetvédelmi összefüggések;
- A fejlesztési terv készítés folyamata;
- Az Országos Főúthálózat Távlati Fejlesztési Terv és az Országos Területrendezési Terv kapcsolata.
Módszer:
- Belföldi és nemzetközi forgalom;
- Kapacitás és hálózati elégtelenségek;
- Javasolt kiépítési színvonal;
- Vizsgált hálózatok.
Tervezett fejlesztések:
- Hosszútávban megvalósítandó fejlesztések;
- Nagytávban megvalósítandó fejlesztések.
Finanszírozás.
Összefoglaló értékelés.

Szolgáltatások:

- Összefoglaló Fejlesztési terv
- Térképek
- Tervezés ismertetése
- Társadalmi, gazdasági, környezeti értékelés
- Egyeztetések

AZ ORSZÁGOS FŐÚTHÁLÓZAT TÁVLATI FEJLESZTÉSI TERVE (OFHTF)

A terv a nagytávú, 430 szgk/1000 lakos motorizáció idején várható közúti forgalmi igényeknek megfelelő úthálózat és az ehhez szükséges fejlesztéseket tárgyalja két időtávra:

nagytáv 2030 után

hosszútáv 2008 év

A terv a következő kategóriákban ad fejlesztési javaslatokat:

- Új főutak;

- Főutak visszaminősítése;

- Hálózati jelentőségű mellékútfejlesztések;

- Főutakon javasolt település elkerülések;

- Főutakon javasolt négy sávra bővítések.

A főúthálózat fejlesztési terv összhangban, szerves kapcsolatban van:

- az Országos Területrendezési Tervvel;

- a Magyar gyorsforgalmi úthálózat távlati fejlesztési tervével;

- a megyei közúthálózat fejlesztési tervekkel;

- a szomszédos országok kapcsolódó hálózatával, fejlesztési elképzeléseikkel megfelel a Magyar Köztársaság közlekedéspolitikai stratégia fő irányainak is, úgymint

- az EU integrálódás elősegítése;

- a szomszédos országokkal és régiókkal való együttműködés feltételeinek javítása;

- a kiegyensúlyozottabb térségi, kistérségi fejlődés elősegítése;

- a közlekedés hatékony, piackonform működése;

- az emberi élet és a környezet védelme, az életminőség javítása.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print