Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A TINA HÁLÓZAT KIEGÉSZÍTŐ ELEMEI FORGALMI VIZSGÁLAT

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság

Év:2003

Árbevétel:

Letöltés:A TINA HÁLÓZAT KIEGÉSZÍTŐ ELEMEI FORGALMI VIZSGÁLAT

Technikai adatok:

- al-projekt: 8. sz. főút 17,2-22,1 km, Csór elkerülő, 4,9 km hosszú új 2x2 sávos főút építése

- al-projekt: 8.sz. főút 60,0-63,8 km, Márkó elkerülő, 3,8 km hosszú új 2x2 sávos főút építése

- al-projekt: 10. sz. főút 8,0-34,7 km, 4 km hosszban új 2x2 sávos főút, 18,3 km hosszú új 2x1 sávos főút építése

- al-projekt: 71. sz. főút 5,5=0,0-17,1 km, mintegy 1,1 km hosszú 2x1 sávos út korszerűsítése és hozzávetőleg 16,0 km hosszú 2x1 sávos, főút építése

- al-projekt: 71. sz. főút 0,0-3,1 km M7 autópálya és Balatonakarattya közötti szakasza, 3,1 km hosszú új 2x1 sávos főút építése

- al-projekt: 71. sz. főút Balatonfűzfő és Veszprém közötti 0,0-16,8 km szakasza, 16,8 km hosszú új 2x1 sávos főút

Szolgáltatások:

Jelenlegi állapot:

- Forgalmi adatok

- Baleseti adatok

Közép, nagytáv vizsgálata:

- Várható forgalom

- Baleseti helyzet alakulása

Összefoglaló értékelés.

A TINA HÁLÓZAT KIEGÉSZÍTŐ ELEMEI FORGALMI VIZSGÁLAT

A projekt célja a magyar főúthálózat kapacitásának növelése, a 115 kN teherbíró kapacitás elérése és az üzemeltetés hatékonyságának növelése. A projekt hat, földrajzilag elkülönülő komponense (útvonala), amelyeket al-projektként határozunk meg, tervezésre, területszerzésre, lebonyolításra, rehabilitációra, korszerűsítésre és építésre vonatkozik. A projekt komponensei a TINA (Transport Infrastructure Needs Assesment) hálózat Magyarország által javasolt kiegészítő elemei. Tervezési feladat a hat projekt összehasonlító forgalmi vizsgálata (a kiválasztott szakaszok forgalmának nyomon követése, amikor megépül az adott út, illetve amikor nem).

A fenti hálózat változatok forgalmi áramlását vizsgáltuk 2008, 2015, 2025, 2030 és 2040 évekre. A jelenlegi forgalom és az utóbbi évek forgalomfejlődésének bemutatására az Állami Közúti Műszaki és Információs Közhasznú Társaság által 2002-ben kiadott 2001. évi keresztmetszeti forgalmi adatokból kigyűjtöttük a térségek adatait.

A jelenlegi baleseti helyzet bemutatására az Állami Közúti Műszaki és Információs Közhasznú Társaság által kezelt Országos Közúti Adatbankból (OKA) lekértük projekt térségében az utóbbi 5 év baleseti adatait. A projekt szükségességének, és a kiépítésének a vizsgálatához alapvető adat a várható forgalom alakulása. Ezen adatok meghatározásához forgalmi ráterhelést készítettünk.

- 2008 évben a feltételezett üzembehelyezés évére,

- hosszútávban, 2015, 2025 évekre,

- nagytávban, 2030-ban,-és a hatékonyság vizsgálatnál figyelembe vett időszak utolsó évére, 2040-re.

Minden időtávra, (2008, 2015, 2025, 2030, 2040) minden esetben, a teljes magyarországi úthálózat forgalmi terhelését számítottuk. Így, nem korlátoztuk le egy régióra a forgalom átáramlási lehetőségeket (azaz az új út forgalom vonzó hatását a projekt megépítése esetében, és az átterelődést az elkerülő hiánya esetében). A forgalmi ráterhelést az EMME/2 szoftverrel készítettük: fix igényű, több járműkategóriájú egyensúlyterhelés. (Ez a két pont közötti forgalomáramlás egyensúlyának keresése, amikor az adott kapacitás és forgalom mellett, bármely útvonalat választjuk, nem találunk rövidebb utat).

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print