Alapozás és mélyépítési szerkezetek
Helyszín:
Megbízó:MAHART Hajójavító Üzem
Év:1998
Árbevétel:
Max. sólyázható hajóhossz: 120 m
Sólyatér lejtése: 1:8
Sólyakocsik tengelytávolsága: 8,4 m
Sólyakocsik száma: 8+4
Max. sólyázható hajótömeg: 1.000 tonna
Sólyakocsi pályák hossza: 90 m
Műszaki fejlesztési tanulmányterv készítés, a sólyázási technológia módosításával, fejlesztésével, a sólyatér vízben lévő és parti alépítményeinek átépítésével.
A MAHART Újpesti Hajójavító üzem sólyatere, az ott meglévő sólyatéri berendezések, rendszerek műszaki állapota és az alkalmazott sólyázási technológia nem felel meg a jelen és a jövőben várható hajótípusok műszaki igényeinek (max. hajóhossz, teherbírás), valamint az elvégzendő műszaki feladatokhoz. Így a sólyatér tervezett bővítése összekapcsolódott a meglévő műszaki rendszerek fejlesztésével, cseréjével. A folyami hajók javítására szolgáló sólyatér bővítése során az alábbi feladatok megoldására került sor:
- A tervezett állapot lehetővé teszi a régi és az új sólyatér külön-külön történő, illetve együttes használatát.
- A meglévő sólyatéren lévő 8 sólyakocsi, illetve csörlőberendezés 4 új csörlővel és sólyakocsi pályával bővül.
- A partra húzott hajótestek leemelése a sólyakocsikról - a korábban alkalmazott emelőasztalok helyett - pontszerű alátámasztást biztosító, teljesen felújított hidraulika rendszer illetve hidraulikus munkahengerek segítségével történik.
- A bővítési területen a terheléseknek megfelelő cölöpalapokra helyezett vb. gerendarendszer képezi a teherhordó alépítményt mind a víz alatti, mind a parti területen.
- A sólyakocsik pályaszerkezete 48,5 rendszerű sín GEO leerősítéssel 50 cm széles vasbetongerendákra helyezve.