Projektjeink

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

Budapest – Esztergom villamosítása

2018 május 31.

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

A változó forgalmi igények miatt 2005-ben kijelölték a Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztésének főbb irányvonalát. A korszerűsítés 0. ütemeként 2007-ben kezdődtek a budapesti Északi Duna-híd felújítási munkái, melyek 2009-ben fejeződtek be. Az I. ütem keretében került sor a vonal rekonstrukciójára.
A II. ütem a vasútvonal villamosításáról és kiegészítő munkákból állt. A szükséges tervezési és tervezői művezetői feladatok elvégzésére a Vállalkozó az UVATERV Zrt-t bízta meg.
A beruházással kapcsolatosan mintegy 51 km hosszon került a vasútvonal villamosításra, Rákosrendező és Esztergom között. A villamos motorvonatok üzembe állításához a villamosításon kívül az Istvántelki alállomás bővítése is befejeződött. Másik beruházás keretében Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon D55 típusú biztosítóberendezéseket helyeztek üzembe.
A tender részeként a vasúti pálya is több helyen átépült.

• Rákosrendező és Angyalföld között a vágányok áthelyezésre kerültek, így a Vasútmúzeum megállóhely közelebb került a Vasúttörténeti Parkhoz.
• Angyalföld állomás rekonstrukciója elkészült, az állomáson 200 m hosszú SK+55 cm magas peronok kerültek kiépítésre, részleges peronfedéssel. A Béke úti aluljárónak köszönhetően a peronok megközelítésén kívül a 12-es és 14-es villamosok megközelítése is egyszerűbbé válik.
• Angyalföld állomástól Újpest megállóhelyig kiépült a második vágány. Újpest megállóhelyen a peron akár a Metró aluljáróból is akadálymentesen megközelíthető liftekkel.
• A Dorogon megépült második vágány 120 km/h sebességre alkalmas. Az új vágány részben a Mészkőhegyi iparvágány helyén került kiépítésre. Az állomáson elbontásra kerültek a tehervonati vágányok, a helyükön autóbuszforduló épül ki a közeljövőben.
• Esztergom állomás teljes átépítése befejeződött. Az állomáson korszerű SK+55 cm magasságú peronok épültek, részleges peronfedéssel. A felvételi épület valamint az üzemi épület, átadásra kerültek. A jelentős teherforgalom kiszolgálására új tehervonati vágányok kerültek kialakításra.

A teljes Budapest – Esztergom vasútvonalon 2018 április 9-étől a személyszállító vonatok villamos vontatással közlekednek, azonban kiegészítő munkák még zajlanak:

• Óbuda állomáson a felsővezetéki szakaszmérnökség építése
• Dorogon a felvételi épület átépítése, új buszforduló kialakításra 2018.09 30-ig, továbbá új elektromos alállomás építése, hogy a vonal villamos árammal történő ellátása biztonságos legyen.
• Esztergomban autóbusz állomás, autóbusz tároló, és a hozzá kapcsolódó magasépítmények építése, is folyamatban van.

Az utasok komfortját növeli, hogy az elektromos motorvonatok halkabbak, jobb a menetdinamikájuk, nagyobb a befogadóképességük, az utasok számára elektromos csatlakozók állnak rendelkezésre. A vonalon további tender keretében a biztosítóberendezések is átépülnek, valamint utastájékoztató berendezések is telepítésre kerülnek.

  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}

Print

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print