Projektjeink

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

Budapest – Esztergom villamosítása

2018 május 31.

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

A változó forgalmi igények miatt 2005-ben kijelölték a Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztésének főbb irányvonalát. A korszerűsítés 0. ütemeként 2007-ben kezdődtek a budapesti Északi Duna-híd felújítási munkái, melyek 2009-ben fejeződtek be. Az I. ütem keretében került sor a vonal rekonstrukciójára.
A II. ütem a vasútvonal villamosításáról és kiegészítő munkákból állt. A szükséges tervezési és tervezői művezetői feladatok elvégzésére a Vállalkozó az UVATERV Zrt-t bízta meg.
A beruházással kapcsolatosan mintegy 51 km hosszon került a vasútvonal villamosításra, Rákosrendező és Esztergom között. A villamos motorvonatok üzembe állításához a villamosításon kívül az Istvántelki alállomás bővítése is befejeződött. Másik beruházás keretében Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon D55 típusú biztosítóberendezéseket helyeztek üzembe.
A tender részeként a vasúti pálya is több helyen átépült.

  • Rákosrendező és Angyalföld között a vágányok áthelyezésre kerültek, így a Vasútmúzeum megállóhely közelebb került a Vasúttörténeti Parkhoz.
  •  Angyalföld állomás rekonstrukciója elkészült, az állomáson 200 m hosszú SK+55 cm magas peronok kerültek kiépítésre, részleges peronfedéssel. A Béke úti aluljárónak köszönhetően a peronok megközelítésén kívül a 12-es és 14-es villamosok megközelítése is egyszerűbbé válik.
  • Angyalföld állomástól Újpest megállóhelyig kiépült a második vágány. Újpest megállóhelyen a peron akár a Metró aluljáróból is akadálymentesen megközelíthető liftekkel.
  • A Dorogon megépült második vágány 120 km/h sebességre alkalmas. Az új vágány részben a Mészkőhegyi iparvágány helyén került kiépítésre. Az állomáson elbontásra kerültek a tehervonati vágányok, a helyükön autóbuszforduló épül ki a közeljövőben.
  • Esztergom állomás teljes átépítése befejeződött. Az állomáson korszerű SK+55 cm magasságú peronok épültek, részleges peronfedéssel. A felvételi épület valamint az üzemi épület, átadásra kerültek. A jelentős teherforgalom kiszolgálására új tehervonati vágányok kerültek kialakításra.

A teljes Budapest – Esztergom vasútvonalon 2018 április 9-étől a személyszállító vonatok villamos vontatással közlekednek, azonban kiegészítő munkák még zajlanak:

  • Óbuda állomáson a felsővezetéki szakaszmérnökség építése
  • Dorogon a felvételi épület átépítése, új buszforduló kialakításra 2018.09 30-ig, továbbá új elektromos alállomás építése, hogy a vonal villamos árammal történő ellátása biztonságos legyen.
  • Esztergomban autóbusz állomás, autóbusz tároló, és a hozzá kapcsolódó magasépítmények építése, is folyamatban van.

Az utasok komfortját növeli, hogy az elektromos motorvonatok halkabbak, jobb a menetdinamikájuk, nagyobb a befogadóképességük, az utasok számára elektromos csatlakozók állnak rendelkezésre. A vonalon további tender keretében a biztosítóberendezések is átépülnek, valamint utastájékoztató berendezések is telepítésre kerülnek.

  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}

Print

Aktualitások

Sajtóközlemény

Az Uvaterv Zrt. „Építőipari kompozit anyagok implementálása” című K+F projektje az adatok feldolgozásával és a tevékenység dokumentálásával lezárult

A projekt a Magyar Kormány támogatásával (ED_16-1-2016-0012) a Nemzeti Kutatási és Innovációs Alapból nyújtott 500 ezer forintnyi támogatás felhasználásával valósulhatott meg.

Bővebben

Az UVATERV előadásai a 2017. évi „HIDÁSZ NAPOK”-on

A Hidászokért Egyesület 2017. június 7-8-9 -én rendezte meg az idei „HIDÁSZ NAPOK”-at Siófokon, a Hotel Azúr Siófok- ban.
A két és félnapos Konferencián az UVATERV Zrt. részéről ketten is tartottak előadást.

Bővebben

JEC world Nemzetközi Kompozit Esemény

Mint minden a világban változik és egyetlen állandó dolog maga a változás. Ez a gondolat jutott az eszembe, amikor a fenti címmel megnevezett esemény leírásába fogtam. Mert igenis egy esemény volt, ami magába foglalta a klasszikus értelmű, vásár, kiállítás, konferencia, szakkiállítás, szimpózium, termékbemutató, üzleti találkozó nevekkel ismert fogalmakat egy térben és időben március 14 és 16 között Párizs Villepinte, Parc des Expositions területén.

Bővebben

Projektjeink

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

A KOSSUTH TÉRI MÉLYGARÁZS és LÁTOGATÓKÖZPONT TERVEZÉSE

Az újságcikkben bemutatjuk a Parlament környezetének megújulását célzó kiemelt beruházás egyik részeként megvalósuló nagyszabású létesítmény – a mélygarázs és látogatóközpont – tervezési, és vasbeton szerkezeti sajátosságait. A munkában nem csak mint tervezők, de tervezői művezetőként is részt vettünk a kivitelezés teljes időtartama alatt. Helyszín: Budapest, Magyarország.

A Vasbetonépítés című folyóirat 2014/1-es lapszámában megjelent cikk utánközlése.

Bővebben

Print