Projektjeink

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

Budapest – Esztergom villamosítása

2018 május 31.

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

A változó forgalmi igények miatt 2005-ben kijelölték a Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztésének főbb irányvonalát. A korszerűsítés 0. ütemeként 2007-ben kezdődtek a budapesti Északi Duna-híd felújítási munkái, melyek 2009-ben fejeződtek be. Az I. ütem keretében került sor a vonal rekonstrukciójára.
A II. ütem a vasútvonal villamosításáról és kiegészítő munkákból állt. A szükséges tervezési és tervezői művezetői feladatok elvégzésére a Vállalkozó az UVATERV Zrt-t bízta meg.
A beruházással kapcsolatosan mintegy 51 km hosszon került a vasútvonal villamosításra, Rákosrendező és Esztergom között. A villamos motorvonatok üzembe állításához a villamosításon kívül az Istvántelki alállomás bővítése is befejeződött. Másik beruházás keretében Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon D55 típusú biztosítóberendezéseket helyeztek üzembe.
A tender részeként a vasúti pálya is több helyen átépült.

  • Rákosrendező és Angyalföld között a vágányok áthelyezésre kerültek, így a Vasútmúzeum megállóhely közelebb került a Vasúttörténeti Parkhoz.
  •  Angyalföld állomás rekonstrukciója elkészült, az állomáson 200 m hosszú SK+55 cm magas peronok kerültek kiépítésre, részleges peronfedéssel. A Béke úti aluljárónak köszönhetően a peronok megközelítésén kívül a 12-es és 14-es villamosok megközelítése is egyszerűbbé válik.
  • Angyalföld állomástól Újpest megállóhelyig kiépült a második vágány. Újpest megállóhelyen a peron akár a Metró aluljáróból is akadálymentesen megközelíthető liftekkel.
  • A Dorogon megépült második vágány 120 km/h sebességre alkalmas. Az új vágány részben a Mészkőhegyi iparvágány helyén került kiépítésre. Az állomáson elbontásra kerültek a tehervonati vágányok, a helyükön autóbuszforduló épül ki a közeljövőben.
  • Esztergom állomás teljes átépítése befejeződött. Az állomáson korszerű SK+55 cm magasságú peronok épültek, részleges peronfedéssel. A felvételi épület valamint az üzemi épület, átadásra kerültek. A jelentős teherforgalom kiszolgálására új tehervonati vágányok kerültek kialakításra.

A teljes Budapest – Esztergom vasútvonalon 2018 április 9-étől a személyszállító vonatok villamos vontatással közlekednek, azonban kiegészítő munkák még zajlanak:

  • Óbuda állomáson a felsővezetéki szakaszmérnökség építése
  • Dorogon a felvételi épület átépítése, új buszforduló kialakításra 2018.09 30-ig, továbbá új elektromos alállomás építése, hogy a vonal villamos árammal történő ellátása biztonságos legyen.
  • Esztergomban autóbusz állomás, autóbusz tároló, és a hozzá kapcsolódó magasépítmények építése, is folyamatban van.

Az utasok komfortját növeli, hogy az elektromos motorvonatok halkabbak, jobb a menetdinamikájuk, nagyobb a befogadóképességük, az utasok számára elektromos csatlakozók állnak rendelkezésre. A vonalon további tender keretében a biztosítóberendezések is átépülnek, valamint utastájékoztató berendezések is telepítésre kerülnek.

  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}

Print

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print