Híd- és szerkezettervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A hidak a kapcsolatteremtés évezredes jelképei és egyúttal a mérnöki alkotások között talán a leglátványosabbak. Számos világváros jelképévé vált egy-egy nagyszerű híd, mint New Yorkban a Brooklyn-híd, Londonban a Tower-híd, San Franciscoban a Golden Gate, vagy Budapesten az Erzsébet-híd.

Az Erzsébet-hídról azonban a mérnöktársadalomnak az UVATERV Zrt. is eszébe jut, hiszen társaságunk minden produktumát cégünk emblémája és védjegye, az Erzsébet-híd egyszerűsített grafikája ékesít.

A magyar híd- és szerkezettervező mérnökök alkotó készségét, tudását és tehetségét hirdetik az UVATERV Zrt. által tervezett hidak, tornyok, speciális csarnokok és acélszerkezetek, ipari szállító rendszerek Magyarországon és mintegy húsz országban Indiától Kubáig, Németországtól Szaud-Arábiáig.

Az UVATERV Zrt. hídtervező irodáján huszonhárom mérnök és technikus dolgozik. Közülük többen nemzetközi szaktekintélyek, számos szakmai szabadalom alkotói. Kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkeznek a különböző szerkezeti megoldások tervezésében, az építéstechnológiai lehetőségek ismeretében és a leggazdaságosabb kombinációk kiválasztásában.

A tervezők munkájában meghatározó motívum az új megoldások keresése. Erre talán legjobb példa az UVATERV Zrt. által tervezett négy budapesti Duna-híd, időrendben az Árpád-híd, az Erzsébet-híd, a Hárosi-híd és az 1995-ben felavatott Lágymányosi híd. Mindegyik más szerkezettel épült, és mindegyik tartalmaz szakmai újdonságokat, egyedi attraktív megoldásokat. A látványos nagy feladatok mellett igen jelentős a kisebb hidak és egyéb mérnöki szerkezetek tervezése, elsősorban a hazai autópálya-tervezésekkel összefüggésben.

Néhány megvalósult újszerű hídszerkezet: M3 Oszlári Tisza-híd (2002); M9 Szekszárdi Duna híd ártéri szerkezetei, összes alépítménye (2003), M7 Mura-híd (2008), stb.

Az utóbbi években a hídtervező iroda nagy mennyiségű vasúti hidat tervezett különböző szinteken (a megvalósíthatósági tanulmánytól kezdve a kiviteli tervig, tervezői művezetéssel) az ország szinte valamennyi felújítandó vasútvonalára. Ezeket a munkákat is a nagy feladatokkal azonos igényességgel végzik a tervezők.

Print

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print