Telepszerű létesítmények tervezése
Helyszín:
Megbízó:PM. Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága
Év:1996
Árbevétel:
- tervezési terület: 26 ha
- földmunka: 180 000 m3
- útburkolat: 93 000 m2
- térkő burkolat: 21 100 m2
- kamionparkolóhely: 113 db
- épületek alapterülete:5 560 m2
- víznyomócső: 2 700 m
- szennyvíznyomócső: 1 200 m
- csatornák: 7 100 m
- gázvezeték: 530 m
- energiaellátás: 15 800 m
- távközlési alépítmény:18 700 m
Útépítés, forgalomtechnika
Hídépítés
Építészet
Szerkezettervezés
Komplex közműellátás
A magyarországi M15-ös és a szlovákiai D2-es autópályák az európai észak-déli tranzitforgalom lebonyolításában igen jelentős szerepet töltenek be. Ezen autópályák magyar-szlovák határcsatlakozási pontján került kiépítésre a Rajkai autópálya határátkelőhely, amely a személy- és teherforgalom országhatáron történő ki- és beléptetését az európai normáknak megfelelő magas színvonalon biztosítja.
A személygépkocsi forgalom országhatáron történő be- és kiléptetése 2x14 sávon, az autóbusz forgalomé 2x3 sávon zajlik, belépéskor a magyar oldalon a tehergépjármű forgalom vámkezelésére 4 sáv áll rendelkezésre.
A határátkelőhely úthálózata aszfalt és térkő burkolattal került kialakításra. A központi épület magastetős, 3 szintes kialakítású 4240 m2 összterülettel, ezen kívül még vizsgáló épületek, fülkék, védőtetők szolgálják az EU normáknak megfelelő határkezelési technológia végrehajtását. A létesítmény közműellátását a rajkai meglévő közműhálózatokhoz való csatlakozással biztosítottuk, melynek keretében új transzformátor állomás, gázfogadó, szennyvízátemelő, és gerincvezetékek építése vált szükségessé.
A 3,8 Mrd Ft-os beruházás megvalósításával - mely számos mérnöki szakág összekapcsolt munkája alapján jött létre - Magyarország legkorszerűbb határátkelőhelye épült meg.