Metró- és alagúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

Modern nagyvárosok közlekedése csupán felszíni rendszerekkel megoldhatatlan. Különösen igaz ez számos történelmi múltú város esetén, ahol a régi városrészek sűrű beépítettsége alkalmatlan a mai közlekedési igények kielégítésére.

A világon mintegy 130 nagyvárosban üzemel földalatti (metró), vagy - lényegesen kisebb hányadban - magasvezetésű gyorsvasút. Ezeknek a közforgalmú közlekedési módoknak az előnyei minden tekintetben felülmúlják a felszíni rendszereket:

• szállítóképességük 4-5-szörös a felszíni villamoshoz képest, az autóbuszhoz viszonyítva pedig több mint tízszeres;

• az utazási sebesség általában legalább kétszeres a felszíni rendszerekhez arányítva;

• a járatsűrűség és megbízhatóság (menetrendszerű közlekedés), továbbá közlekedésbiztonság és komfortosság szempontjából nincs versenytársa.

Az UVATERV Zrt. az 1950-es évek elejétől kezdve foglalkozik metrótervezéssel. Közreműködött a budapesti metróhálózat koncepcionális tervezésében, generáltervezője volt a jelenleg Budapesten üzemelő Kelet-Nyugat és Észak-Dél irányú teljes, 27,3 km hosszú és 30 db állomással kiépített hálózatnak, továbbá főtervezője volt az 1896-ban - az európai kontinensen elsőként - megépített és ma is üzemelő millenniumi földalatti korszerűsítési munkáinak.

Több külföldi nagyváros - Szófia, Prága, Drezda, Berlin, Calcutta - metrótervezésében is részt vettek az UVATERV Zrt. mérnökei, és nevükhöz fűződik a líbiai főváros, Tripoli 70 km-es, részben felszíni és részben földalatti gyorsvasúti rendszerének tervezése. (Ez utóbbi építése még nem kezdődött el.)

A komplex metrótervezés mellett különböző rendeltetésű alagutakat is tervezett az UVATERV Zrt., például vasúti alagutat Magyarországon és Belgrádban, vízszállító alagutakat Algériában és Magyarországon, továbbá több közúti alagút tanulmánytervét készítette el a magyarországi autópálya építési program keretében.

Jelentős referenciákkal rendelkezik térszín alatti műtárgyak, mélyalapozások, munkagödör határolások tervezésében is.

A több évtizedes tapasztalat és kiváló referenciák birtokában az UVATERV Zrt. vállalkozik

• komplex felszíni és földalatti gyorsvasúti rendszerek koncepcionális tervezésére;

• konkrét metróvonalak, alagutak, állomások és egyéb műtárgyak tervezésére;

• metróvonalak, vagy egyéb földalatti építmények installációs, építészeti és technológiai tervezésére;

• közúti, vasúti, vízszállító és közműalagutak komplex tervezésére;

• különféle rendeltetésű térszín alatti létesítmények (pl. mélygarázsok) komplex tervezésére;

• speciális mélyalapozási és munkagödör határolási tervek elkészítésére (cölöp és résfalas technológiák, horgonyzások stb.)

Print

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print