Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

TRIPOLI (LÍBIA) FÖLDALATTI VÁROSI VASÚT LÉTESÍTMÉNY RÉSZLETES MEGVALÓSÍT-HATÓSÁGI TANULMÁNY

Vissza

Helyszín:

Megbízó:RAILROAD PROJECT EXECUTION AND MANAGEMENT BOARD P.O. Box: 82376 Swani Street Tripoli Libya

Év:2009

Árbevétel:

Letöltés:TRIPOLI (LÍBIA) FÖLDALATTI VÁROSI VASÚT LÉTESÍTMÉNY RÉSZLETES MEGVALÓSÍT-HATÓSÁGI TANULMÁNY

Technikai adatok:

Tripoliban a Metró három vonalból áll, A, B és C vonalak, melyek teljes hosszúsága 111 km. Az állomások közötti távolság a városközpontban 0,5-1,5 km, a elővárosi részen 2-8 km. A metróvonal kapcsolódik az összes Tripoliban lévő vasúti pályaudvarhoz. A tömegközlekedésben résztvevők arányának növeléséhez kiemelkedően fontos a P+R szolgáltatások.

Szolgáltatások:

Forgalmi analízis:
-         Hálózati modellek 2008, 2025 évekre;
-         Forgalmi igény mátrixok 2008, 2025 évekre.
Tömegközlekedési Stratégia
-         Alap Buszjáratok Rendszere (Basic Bus System-BBS), alapvetően minibusz;
-         Fejleszett Buszjáratok Rendszere (Advanced Bus System – ABS);
-          Gyorsjáratok Rendszere (Rapid Transit System – RTS).
TRIPOLI (LÍBIA) FÖLDALATTI VÁROSI VASÚT LÉTESÍTMÉNY RÉSZLETES MEGVALÓSÍT-HATÓSÁGI TANULMÁNY
Forgalmi analízis:
Az UVATERV-nél rendelkezésre álltak az 1990-es tanulmány készítését megalapozó forgalmi analízis adatai, amit az akkori hardver és szoftver környezetből át kellett raknunk a jelenlegi számítógépeinkre az INRO EMME szoftver modellezési rendszerébe.
Először átkonvertáltuk a hálózati modellt  és a zóna rendszert, ezután EMME formátumura alakítottuk a forgalmi igénymátrixok meghatározásához forgalmi körzetenként felhasznált lakos-számot és a munkahelyek számát, valamit a körzetekből induló és érkező utasok mátrixait
Az 1980 és 2000 évekre előállított forgalmi körzetenként induló és érkező utasok mátrixait ráterhelve kapjuk az adott évek forgalmi terhelését
Ellenőriztük, hogy az 1990-es tanulmány megalapozásához használt forgalmi analízissel azonos eredményt kaptunk-e az EMME szoftverrel.

Az előzőekben leírt Tripoli teljes hálózatára készített forgalmi prognózisból leszelektálva, kaptuk a METRÓ hálózat forgalmi áramlását.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print