Repülőtér tervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A FERIHEGYI REPÜLŐTÉR FEJLESZTÉSI VIZSGÁLATA BUDAPEST

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság

Év:1979

Árbevétel:

Letöltés:A FERIHEGYI REPÜLŐTÉR FEJLESZTÉSI VIZSGÁLATA BUDAPEST

Technikai adatok:

Összes utasforgalom:

1957-ben: 106.490 fő

1975-ben: 1.149.260 fő

1980-ban: 1.780.115 fő

Repülőgép-forgalom:

1965-ben: 6.700 db

1975-ben: 12.157 db

1980-ban: 16.340 db

Szolgáltatások:

- Forgalmi vizsgálatok

- Helykijelölési tanulmányok

- Fejlesztési cél és beruházási javaslatok

- Pénzügyi elemzések

- Gazdaságossági vizsgálatok

A FERIHEGYI REPÜLŐTÉR FEJLESZTÉSI VIZSGÁLATA BUDAPEST

Azt a fejlesztési célt kellett elérni, hogy óránként 38-40 fel-leszállás végrehajtására és – végső kiépítésben – évi 6 millió utas fogadására legyen alkalmas a Ferihegyi repülőtér. Az elkészült vizsgálatok, majd az eredményeket összegző programjavaslat a mértékadó forgalom figyelembevételén alapult, amely a szükséges távlati fejlesztéseket is megfogalmazta. A repülőtér létesítményeinek telepítési lehetőségeit viszont döntően a pályarendszer alkotta keretek határozták meg. E körülményeket figyelembe véve végül olyan fejlesztési program került kidolgozásra az elemező vizsgálatok alapján, mely tartalmazta az új fel-leszállópálya helyét és forgalmi kapcsolatait a régi pályával, a repülőtér távlati teljes képét (nagyságát), az egyes építmények méreteit és helyét, a megvalósítás ütemezhetőségét, de elemezte a repülőtéren belüli beruházási és üzemeltetési ráfordítások gazdaságosságát, valamint – sok más mellett – a környezetbe illesztés várható eredményeit is. Ezek alapján lehetett meghatározni a fejlesztés – egymásra épülő ütemeinek – sorrendjét.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print