Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 471 SZ. MÁSODRENDŰ FŐÚT HAJDÚSÁMSONT TEHERMENTESÍTŐ SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Hajdú-Bihar Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 471 SZ. MÁSODRENDŰ FŐÚT HAJDÚSÁMSONT TEHERMENTESÍTŐ SZAKASZA

Technikai adatok:

Vonalváltozatok hossza: 4,5-7,8 km

Tervezési kategória: K.II.a.A. (külterületen), B.I.c.B. (belterületen)

Tervezési sebesség: 100 km/h (külterületen),70 km/h (belterületen).

Forgalmi sávok száma: 2x1

Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m

Padkaszélesség: 2,50 m

Koronaszélesség: 12,00 m

Gyalog- és kerékpárút: 3,40 m (belterületen)

Aluljáró (vb "teknő"): 380 m

Felüljárók hossza: 50-65 m

Szolgáltatások:

- Tanulmányterv

A 471 SZ. MÁSODRENDŰ FŐÚT HAJDÚSÁMSONT TEHERMENTESÍTŐ SZAKASZA

Hajdúsámsont délnyugat-északkeleti irányban szeli át a közlekedés fő ütőerét jelentő 471. sz. főút, amely Debrecen felől a Sámsonikert üdülőterületének érintésével érkezik és Nyíradony felé a MÁV Debrecen-Mátészalka vasútvonallal párhuzamosan halad tovább.

A 471. sz. főút átkelési szakasza a település központján szűk beépítéssel, kis sugarú ívek sorozatával vezet keresztül. Számos útcsatlakozás, parkolási, megállási igényt jelentő intézmény, számtalan kerékpáros korlátozza a forgalom elvárható szintű lebonyolódását, és növeli a balesetveszélyt.

A tranzitforgalom levezetésére egy, a jelenlegi nyomvonalat tehermentesítő út építése szükséges. A kidolgozott számos vonalváltozatból két északi és egy déli elkerülő nyomvonal, valamint a település rendezési tervéhez igazodva, belterületen vezetett tehermentesítő változat került széles körű egyeztetésre. A déli elkerülő út erősen korlátozná a lakóterületek fejlesztését, valamint természetvédelmi szempontból értékes lápréteket érint és megközelíti a védett Martinkai-legelőt is.

Az északi nyomvonal költségei átlagos szinten tarthatók, hálózati kapcsolataik kedvezőek, az iparterület forgalmától teljes mértékben mentesítik a lakóterületeket és a településközpontot és a legszélesebb körű támogatottságot élvezik. Továbbtervezésre és részletes vizsgálatra az északi változatokat javasoljuk.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print