Projektjeink

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

KMOP-1.1.4-11/A-2011-0131 pályázat

2013 június 07.

 

- 2013. október 01.

SAJTÓKÖZLEMÉNY (.pdf)

Sikeresen befejeződött a Speciális építőipari technológiák alkalmazásának kidolgozása az Uvaterv Zrt.-nél című pályázat végrehajtása. A projekt az Új Széchenyi Terv Közép – Magyarországi Operatív Program keretében (KMOP-1.1.4-11/A-2011-0131) az Európai Unió vissza nem térítendő támogatásával valósult meg.

- 2013. szeptember 18.

Befejeztük a speciális építőipari technológiák című projektünket

Cégünk szeptember elején befejezte az Új Széchenyi terv keretében 2012-ben megkezdett fejlesztési munkájának második részét, amelynek végrehajtása során egy speciális vasbeton vázas építési technológiát dolgozott ki a BME és az Unionplan Kft. közreműködésével.

Teljes cikk

 

 

- 2013. augusztus 27.

A kiegészítő vasalás ciklikus vizsgálata + képgaléria

A K+F projekt második részében kidolgozandó speciális kiegészítő vasalás igazolására a számítási modell alapján kisminta kísérleteket végeztünk.
Ennek a fejlesztési programnak a keretében a vizsgálat tárgya a szerkezet monolit födémlemezének, közbenső helyzetű gerenda, oszlop csatlakozásának egyszerűsített modellje volt.
A három kisminta modell készült a vizsgálatok elvégzéséhez, amelyből 1 kiindulási állapot szerepét töltötte be és nem tartalmazta a kiegészítő vasalást.
A kísérleteket a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének irányításával végezték el,
„monolit vasbeton keretszerkezet közbenső csomópontjainak ciklikus vizsgálatához” című kutatási program szerint. A programban rövidtávú és távlati célokat fogalmaztunk meg.
Kutatási cél (távlati):
Monolit vb. keretszerkezetek típusvasalással ellátott csomópontjainak rugalmas-képlékeny erőtani viselkedésén alapuló számítási modell fejlesztése földrengésvizsgálat céljára.
Kísérleti cél:
A típusvasalással ellátott keretcsomópontok alakváltozási képességének, valamint A csomópontba befutó oszlop- és gerendapáron kialakuló nemlineáris alakváltozások arányának meghatározása fokozatosan növekvő, ciklikus vízszintes terhelés esetén.

A fentieknek megfelelő kísérleti modell laboratóriumi keretek közötti felállítása és a kívánt határállapotok elérését a képgaléria tanulsága szerinti módon sikerült elvégeznünk. A kísérleti eredmények értékelése és az ebből adódó következtetéseket kutatási jelentésben foglaltuk össze.
Ennek alapján mindenképpen fontos megemlíteni, hogy a célként meghatározott kiegészítő vasalás alkalmazása indokolt illetve számos további lehetőség vizsgálatát érdemes a jövőben más keretek között továbbfolytatni.

-  2012 november 22.

Speciális építőipari technológiák alkalmazásának kidolgozása az Uvaterv Zrt-nél

A fenti címmel az Új Széchenyi terv keretében végezzük ennek a projektnek a végrehajtását.
A KMOP-1.1.4-11/A-2011-0131 jelű pályázatán 30 329 700,- Ft vissza nem térintendő támogatást nyertünk a projekt megvalósítására.
Az év elején kezdődött munkával műszaki fejlesztő kollégáink 2 témát dolgoznak ki.

Teljes cikk

 

 

 

 

-  2012 december 14.

Laboratóriumi vizsgálatok

 

A fejlesztési munka során a tervezetteknek megfelelően megvalósítottuk a lövellt betonos minták laboratóriumi vizsgálatát.

 

Teljes cikk

 

 

 

 

 

GALÉRIA

  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}

Print

Aktualitások

A CGS Autopath program értékelése

A CGS Autopath rövid leírása:

A CGS Autopath útcsatlakozások, kapubehajtók, egyéb létesítmények járhatósági vizsgálatára létrehozott szoftver, mellyel vízszintes, és magassági vizsgálatokat is készíthetünk, akár ütközés érzékeléssel. Ezek grafikus megjelenítésén túl az üldözőgörbékre vonatkozó, a geometriai adatokat tartalmazó elemzést is készíthetünk.

Bővebben

Új, speciális mérőrendszer, valamint 3D technológia alkalmazása az UVATERV Zrt.-nél

A 70 éves múltra visszatekintő UVATERV Zrt. hazánk egyik legnagyobb közlekedési infrastruktúra tervező cége, mindig élen járt a legkorszerűbb eszközök és szoftverek alkalmazásában.
Ezt az innovatív szemléletet példázza a legutóbbi geodéziai műszerbeszerzés, mely tovább bővíti a Cég által szolgáltatott eredménytermékek amúgy is széles spektrumát. Az új felmérő rendszer, kiegészülve irodai alkalmazásaival, első pillére az UVATERV Zrt. BIM programjának, s szolgáltat ahhoz 3D kiinduló adatokat.

Cikksorozatunk első részében ezt az új eszközt mutatjuk be részletesen.

Bővebben

Sajtóközlemény

Az Uvaterv Zrt. „Építőipari kompozit anyagok implementálása” című K+F projektje az adatok feldolgozásával és a tevékenység dokumentálásával lezárult

A projekt a Magyar Kormány támogatásával (ED_16-1-2016-0012) a Nemzeti Kutatási és Innovációs Alapból nyújtott 500 ezer forintnyi támogatás felhasználásával valósulhatott meg.

Bővebben

Projektjeink

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

A KOSSUTH TÉRI MÉLYGARÁZS és LÁTOGATÓKÖZPONT TERVEZÉSE

Az újságcikkben bemutatjuk a Parlament környezetének megújulását célzó kiemelt beruházás egyik részeként megvalósuló nagyszabású létesítmény – a mélygarázs és látogatóközpont – tervezési, és vasbeton szerkezeti sajátosságait. A munkában nem csak mint tervezők, de tervezői művezetőként is részt vettünk a kivitelezés teljes időtartama alatt. Helyszín: Budapest, Magyarország.

A Vasbetonépítés című folyóirat 2014/1-es lapszámában megjelent cikk utánközlése.

Bővebben

Print